Ons verhaal

Vanwege onze eigen ervaring met drie kleine dochters weten we maar al te goed dat die eerste maanden na de geboorte bijzonder, maar zeker ook zwaar zijn. De Bednestwieg is voor ons en onze kindjes een uitkomst geweest. Het is zo’n product waarvan je denkt: ‘Dat zou íedereen moeten weten!’ en dus hebben we de daad bij het woord gevoegd. Nina, trotse moeder van een zoon en een baby dochter, versterkt ons team en heeft net zoveel passie voor Bednest als wij. Vanaf 2011 hebben we ons kunnen ontwikkelen tot hét kennisplatform van Bednest en hebben we veel ouders blij gemaakt met een Bednestwieg. Sinds 2011 verkopen en verhuren we de Bednest via onze website, zodat hij voor iedereen bereikbaar is. Zo blijven we in contact met ouders en leren we iedere dag. Tevens zijn we de Europese distributeur voor Bednest en bevoorraden we veel winkels in heel Europa.

Pink Cloud Bednest B.V. heeft het verlangen zoveel mogelijk ouders samen met hun pasgeborene te laten slapen en de ouders maximaal comfort te bieden. Met die reden stelt het bedrijf een mooi wiegje beschikbaar waar je hart een sprongetje van maakt. Het dicht-naast-je-kind-slapen, heeft veel voordelen. Het versterkt de band tussen ouder en kind, de ouders hebben direct toezicht op hun baby en voor de moeder die onlangs is bevallen, biedt het comfort bij het voeden. Verder kan de Bednest ook met heel weinig moeite opgezet en in elkaar geklapt worden, heeft hij ook de functie van reiswieg en is hij gemakkelijk mee te nemen.

Voor iedereen

De Bednest heeft iets wat (de meeste) andere wiegjes niet hebben, namelijk een bodem die schuin kan worden gezet. Deze mogelijkheid biedt uitkomst bij verkoudheid, wanneer de baby last heeft van reflux of vaak mondjes voeding teruggeeft. Het voorgeschreven hoogteverschil tussen hoofd- en voeteneind mag niet meer dan 5 cm. zijn. De eigenaar van Pink Cloud Bednest B.V. heeft persoonlijk ervaring opgedaan met deze wieg toen een van zijn kinderen erg veel last had van reflux. De Bednest bracht toen uitkomst en de ouders waren zó enthousiast dat het idee ontstond om de Bednest zelf te gaan verkopen. 

Samen slapen

Onze motivatie is: het vergroten van de bewustwording van (toekomstige) ouders omtrent de natuurlijke mogelijkheid om ook ‘s nachts bij jouw baby te zijn. Aanstaande ouders van nu zijn vaak bezig met het aanschaffen van een wandelwagen en het inrichten van de babykamer, maar minder met het samen slapen met hun baby in één ruimte. Waarom neemt het samen slapen tegenwoordig af? De uitvinding van de centrale verwarming is hiervan mogelijk de oorzaak. Toch promoot zelfs Unicef het samen slapen. Dankzij de Bednest kan deze ervaring op een mooie manier gestalte krijgen. 

Steeds meer mensen

Pink Cloud Bednest wil bereiken dat er steeds meer mensen voor kiezen om samen met hun kind te gaan slapen én dat ze dat op een veilige manier doen. De Bednest is een wieg die kan worden gekocht of gehuurd zodat ook mensen met een kleine beurs ervan kunnen genieten. Verder wil het bedrijf doorgaan met het doorontwikkelen van babyproducten die veilig en goed zijn en het milieu zo min mogelijk belasten.

Een betere wereld

Het sparen van het milieu en het leveren van een bijdrage aan de maatschappij zijn belangrijk voor Pink Cloud Bednest B.V. Dankzij de mogelijkheid van het huren van de Bednest, krijgt de wieg een langer leven. Waar nodig worden onderdelen vervangen zodat het milieu minder wordt belast. De Bednest wordt grondig gereinigd en krijgt nieuwe zijpanelen nadat hij is teruggestuurd. Ook wordt de wieg gecontroleerd op eventuele beschadigingen zodat de volgende huurder weer een fris, mooi en veilig wiegje ontvangt. Het bedrijf biedt de klant een keuze tussen de aanschaf van een gewone en een biologische matras. Pink Cloud Bednest B.V. ziet erop toe dat er zo schoon mogelijk wordt geproduceerd en dat er zo effectief mogelijk wordt omgegaan met materialen. Ook maatschappelijk ondernemen heeft het bedrijf hoog in het vaandel. Het biedt een kans aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De kernwaarden van de onderneming zijn: kwaliteit, schoonheid, veiligheid, service en persoonlijke benadering.